search
حلقه سفید

7 نکته برای استفاده از پروفایل لینکدین به عنوان وب سایت شخصی شما جهت برندسازی

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/10/05
7 نکته برای استفاده از پروفایل لینکدین به عنوان وب سایت شخصی شما جهت برندسازی

صفحه پروفایل شما در لینکدین می تواند به عنوان ابزاری بسیار قدرتمند و منحصر به فرد در راستای حضور در دنیای مجازی و ساخت برند شخصی، عمل کرده و توانایی های حرفه ای شما را به نمایش بگذارد.

به گفته لینکدین، این پلتفرم 800 میلیون عضو در بیش از 200 کشور و منطقه در سراسر جهان دارد. این پلتفرم خانه ای برای تصمیم گیرندگان، مدیران شرکت ها، کارآفرینان و کارفرمایان برای اتصال، همکاری، استخدام و به اشتراک گذاشتن رهبری فکری خود در یک صنعت یا حوزه تخصصی خاص است.

اما آیا می‌دانستید که معمولاً وقتی کاربر، شخصی را گوگل جستجو می کند، نمایه لینکدین آن شخص به عنوان اولین لینک در آن نتایج جستجو یا پنج لینک برتر در صفحه اول آن نتایج نشان داده می‌شود؟ این به سادگی به این معنی است که صفحه نمایه لینکدین شما می‌تواند اولین و آخرین برداشتی باشد که شخصی یا یک مشتری بالقوه، سرمایه‌گذار، کارفرما، مربی یا دوست؛ می‌تواند از برند شخصی شما داشته باشد.

شما ممکن است قبلاً یک صفحه لینکدین داشته باشید، اما همچنان می‌توانید از آن فقط به عنوان یک مکان نگهدار برای رزومه آنلاین خود استفاده کنید، که ممکن است تصویر نمایه، بیانیه عنوان یا حتی تجربه کاری به روز شده داشته باشد یا نداشته باشد. اگر تمام ویژگی‌هایی را که پلتفرم ارائه می‌دهد بهینه نکنید و محتوای خود را برای برجسته کردن برندتان به‌روزرسانی نکنید، این پیوند ساده می‌تواند برند شما را در معرض خطر قرار دهد.

باید به خاطر داشته باشید که هر روز، حتی بدون اینکه متوجه شوید، نام شما در جستجوهای لینکدین برای افراد و شرکت‌هایی که به دنبال افرادی با دانش، مهارت، تحصیلات و تخصص شما هستند، ظاهر می‌شود. از آنجایی که لینکدین بستری برای حرفه ای ها است، باید از این پلتفرم برای تبلیغ برند شخصی و حرفه ای خود استفاده کنید.

در اینجا هفت راه وجود دارد که می توانید از صفحه نمایه لینکدین خود مانند وب سایت شخصی خود برای ارتقاء برند شخصی خود استفاده کنید.

1. مطالب خود را به روز کنید

  • این اولین و مهمترین قدم است. شما باید محتوای موجود در صفحه خود را به‌روزرسانی کنید، زیرا امروز باید نشان‌دهنده دقیق برند شما باشد، نه سه سال پیش.
  • این بدان معناست که عکس نمایه خود را به روز کنید تا شبیه شخصی که امروز هستید به نظر برسد. یک هد شات حرفه ای با پس زمینه سفید یا از رنگ برند خود استفاده کنید.
  • از یک عکس پس زمینه که در بالای صفحه قرار می گیرد استفاده کنید. این عکس می تواند یک عکس دیجیتال بیانگر حوزه کاری شما، یا لیستی از خدمات یا لوگو وب سایت شما باشد.
  • تیتر عنوان خود را به روز کنید. فقط عنوان شغلی خود را درج نکنید. به مردم بگویید که چه کاری انجام می دهید، چگونه آن را انجام می دهید و برای چه کسی.
  • موضوعات کلیدی تمرکز و تخصص خود را در فرم های مخصوص پروفایل تکمیل نمایید.

2. یک ویدیوی خوش آمدگویی یا معرفی کوتاه از خودتان به استوری پروفایلتان اضافه کنید

بله، اکنون می توانید یک ویدیو به محل تصویر پروفایل خود اضافه کنید و همچنین می توانید یک تبریک صوتی را که در صفحه پروفایل شما امکانش وجود دارد، ضبط کنید. این به افراد اجازه می دهد تا به طور مجازی با شما ملاقات کنند، شخصیت شما را درک کنند و در مورد آنچه در صفحه شما انتظار می رود یاد بگیرند.

3. از پست های با ارزش استفاده کنید

هنگامی که شروع به اشتراک گذاری محتوا در لینکدین می کنید، می توانید پست های خود را به پست های "ویژه" تبدیل کنید، که باعث می شود پست های خاصی در صفحه پروفایل شما نمایش داده شوند. اگر محتوایی ارسال می‌کنید که اطلاعات ارزشمندی دارد یا دیدگاه کسب و کاری شما را به نمایش می‌گذارد، آن را به گونه‌ای معرفی کنید که هر کسی که برای اولین بار با صفحه شما روبرو می‌شود بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

4. ارزش خود را در بخش "درباره" نشان دهید

فقط تخصص و اعتبار خود را در این بخش فهرست نکنید. از بخش «درباره» برای بینندگان بالقوه استفاده کنید تا درباره شخصیت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. نشان دهید که چگونه در کسب وکارتان ارزش ایجاد می کنید و چگونه به مخاطب ایده آل خود کمک می کنید. همچنین توصیه می کنم پیوندهای وب سایت و اطلاعات تماس مستقیم خود را در این بخش اضافه کنید.

5. عناوین تجربیات خود را تکمیل نمایید

لینکدین به شما امکان می دهد فایل های رسانه ای را به تجربه خود اضافه کنید. این می‌تواند به شکل ویدیو، تصاویر، قسمت‌های پادکست، گواهی‌نامه‌ها، مطالعات موردی و ارائه‌ها باشد. باید اطلاعات و گواهی هایی را درج کنید که واقعی بودن تجربیات شما را نشان دهد.

6. یک خبرنامه بسازید

یک ویژگی عالی و نسبتا جدید در لینکدین، توانایی ایجاد خبرنامه مبتنی بر اشتراک خود در این پلتفرم است. حوزه تمرکز خود را انتخاب کنید و شروع به ایجاد یک خبرنامه هفتگی یا ماهانه کنید تا با دنبال کنندگان و مشترکین فعلی خود به اشتراک بگذارید. این همچنین به شما کمک می کند تا دیدگاه فکری خود را به دست آورید و توسط سایر اعضای پلت فرم کشف شوید.

7. توصیه هایی بخواهید

لینکدین درخواست توصیه از سایر کاربران پلتفرم را که تجربه کار با شما را دارند آسان می کند. شروع کنید به مشتریان قبلی که تجربه خوبی از کار با شما داشتند، درخواست توصیه کنید. یادتان باشد لینکدین بالاخره یک جامعه است و همانطور که در دنیای واقعی دنبال اعتبار و ارزش هستید باید در لینکدین هم به صورت حرفه ای این کار را انجام دهید.

نتیجه:

با این هفت مرحله، می توانید نسبت به برند آنلاین خود احساس اطمینان بیشتری داشته باشید و شروع به استفاده از برند خود در شبکه لینکدین کنید. اما مهمتر از آن، می دانید که یک جستجوی آنلاین اکنون اطلاعات به روز و دقیقی در مورد شما و برند شما تولید می کند تا جذب افراد، برندها و شرکت های مناسب به پروفایل شما شروع شود.