search
حلقه سفید

بایدها و نبایدهای فرم های طراحی وب سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/06/09
بایدها و نبایدهای فرم های طراحی وب سایت

از بین تمام عناصر رابط کاربری در طراحی وب سایت یا برنامه شما، شاید هیچ کدام به اندازه فرم طراحی وب سایت دشوار نباشد. علاوه بر آن، بسیار کم‌ کلید است، زیرا فرم‌ طراحی وب سایت ها در همه جا وجود دارند و تقریباً برای همه بازدیدکنندگان طراحی وب سایت آشنا هستند. با این حال، آن قطعه کوچک صفحه نمایش طراحی وب سایت دارای قدرت بسیار زیادی است، به همین دلیل طراحی وب سایت موثر آن حیاتی است.

فرم ها کلید جمع آوری داده های تولید سرنخ را دارند. همه چیز از آدرس ایمیل گرفته تا نام و شماره تلفن و ترجیحات مشتریان طراحی وب سایت خاص با شما به اشتراک گذاشته می شود. وقتی طراحی وب سایت ‌ها این اطلاعات را دارند، بخش ‌های بازاریابی آن ‌ها معمولاً می ‌توانند این سرنخ‌ ها را دنبال کنند، به این امید که آنها را با اطمینان بیشتری در قیف تبدیل خود پرورش دهند.

کار فرم طراحی وب سایت ها این است که تا جایی که ممکن است تبدیل های بیشتری به دست آورند. در اینجا ما به داده های سخت نگاه می کنیم که به شما کمک می کند آنها را به روشی هوشمندتر از همیشه طراحی کنید.

کمتر واقعا بیشتر است

در طراحی وب سایت ، دامنه توجه افراد بسیار کوتاه است. اگر به سرعت به اصل مطلب طراحی وب سایت نرسید، بازدیدکنندگان شما محتوای طراحی وب سایت شما را تنظیم می کنند. بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی مایکروسافت توسط Chao Liu و همکارانش، کاربران طراحی وب سایت تنها در 10 تا 20 ثانیه یک صفحه طراحی وب سایت را ترک می کنند، و طراحان طراحی وب سایت زمان زیادی را برای متقاعد کردن موفقیت آمیز بازدیدکنندگان طراحی وب سایت خود برای انجام یک اقدام خاص باقی نمی گذارند. شرکت تحقیقات UX Nielsen Norman Group به این نتیجه رسید که، بنابراین، طراحان طراحی وب سایت تنها 10 ثانیه فرصت دارند تا ارزش پیشنهادی خود را به وضوح بیان کنند یا خطر از دست دادن این بازدیدکنندگان طراحی وب سایت را دارند.

یکی از جنبه های اساسی انتقال شفاف ارزش پیشنهادی یک صفحه طراحی وب سایت ، کاهش محتوا است، به طوری که بازدیدکنندگان طراحی وب سایت خود را تحت فشار قرار ندهید.

 

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که تعداد فیلدهای فرم های خود را کوتاه کنید.

به‌جای اینکه بازدیدکنندگان طراحی وب سایت خود را مجبور کنید که بسیاری از فیلدها را در یک فرم طراحی وب سایت بررسی کنند تا مشخص شود چه داده‌هایی را می ‌خواهید، فقط از آنها بخواهید اطلاعات اولیه را به اشتراک بگذارند.

این سوال پیش می آید که چند فیلد کوتاه در نظر گرفته می شود؟ بیایید برای کمک به داده ها نگاه کنیم.

بر اساس یک مطالعه آزمایش‌ های بازاریابی در مورد Marketo، پلتفرم اتوماسیون بازاریابی، فرم طراحی وب سایت نسل پیشرو با تنها پنج فیلد، به ترتیب از فرم‌ طراحی وب سایت های هفت و نه فیلد برتری داشت: 13.4 درصد تا 12 درصد تا 10 درصد.

با استفاده از این داده ها، HubSpot نتیجه می گیرد که فرم طراحی وب سایت های کوتاهتر افراد بیشتری را متقاعد می کند تا آنها را پر کنند، بنابراین صفحه طراحی وب سایت شما سرنخ های بیشتری ایجاد می کند.

با این حال، نقطه ضعف این است که کیفیت سرنخ ‌ها و همچنین داده ‌هایی که ارائه می ‌کنند، احتمالاً کیفیت پایین‌ تری خواهند داشت. هنگامی که شما فقط اطلاعات اولیه را در مورد سرنخ های خود دریافت می کنید، نمی توانید آنها را به اندازه زمانی که جزئیات عمیق تری در مورد آنها می دانید پیگیری کنید.

و این مرا به بررسی بعدی شما می رساند.

طراحی وب سایت طولانی تر یعنی کیفیت بالا

اگر شما یک طراح هستید که با طراحی وب سایتی کار می ‌کنید که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از سرنخ ‌ها را از فرم‌ ها دریافت می ‌کند - به حدی که تیم شما در جستجوی داده طراحی وب سایت ‌ها برای کشف سرنخ‌ های مرتبط با مشکل است - ممکن است بخواهید واقعاً به فرم طراحی وب سایت ‌های طولانی ‌تر تغییر دهید. با وجود داده های فوق در حالی که این درست است که افراد کمتری فرم طراحی وب سایت های شما را پر می کنند، که منجر به تعداد مشتریان کمتری می شود، شما سرنخ های با کیفیت بالاتری دریافت خواهید کرد زیرا افرادی که برای پر کردن فرم های طولانی تر طراحی وب سایت وقت می گذارند، بدیهی است که علاقه بیشتری به خدمات شما دارند.

این به شما داده های عمیق تری در مورد سرنخ ها می دهد که تیم بازاریابی شما می تواند برای پیگیری های مرتبط تر استفاده کند.

برخی مطالعات نیز از استفاده از فرم های طولانی تر طراحی وب سایت با زمینه های بیشتر پشتیبانی می کنند.

یک مطالعه موردی ویدیویی، همچنین از آزمایش‌های بازاریابی، به جزئیات مورد یک سازمان بزرگ منتشره مطبوعاتی می ‌پردازد که موفق به افزایش 109 درصدی تبدیل‌ ها در فرم خود شد - که با رفتن از 11 فیلد به 15 فیلد انجام شد. هنگامی که دومین تغییر را آزمایش کرد، از 11 به 10 فیلد، تنها شاهد افزایش 87 درصدی بود. با استفاده از این داده ها، در واقع می توانیم استدلال کنیم که استفاده از فیلدهای کمتر - 10 در مقابل 15 - منجر به کاهش 20 درصدی تبدیل می شود.

مطالعه موردی ویدیویی طولانی است، بیش از 41 دقیقه، بنابراین من نکات مهم را در اینجا برای شما شناسایی کرده ام.

بهترین شیوه های طراحی وب سایت فرم

آنچه داده‌ های متناقض بالا به طراحان طراحی وب سایت نشان می ‌دهد این است که همیشه آزمایش، آزمایش و سپس آزمایش مجدد طراحی وب سایت تکرارهای طراحی وب سایت آنها ضروری است.

به عبارت دیگر، عوامل بیشتری به جز طول فرم وجود دارد که یک فرم هوشمندتر (بخوانید: تبدیل بالاتر) را تعیین می کند. برای این منظور، در اینجا بهترین روش‌ها هنگام طراحی وب سایت فرم ‌ها برای اطمینان از بهینه ‌سازی آن‌ها برای نسل پیشرو آورده شده است:

  • برای خواندن آسان از فرم طراحی وب سایت ها، فیلدها و کپی های بزرگ استفاده کنید.
  • برای کاهش سردرگمی، در فراخوان های خود برای اقدامات قانع کننده و واضح باشید.
  • از فرم هایی استفاده کنید که به طور یکپارچه روی موبایل و دسکتاپ کار می کنند.
  • هنگام پر کردن فرم طراحی وب سایت ها، برای سرنخ های خود ارزش قائل شوید.
  • فرم طراحی وب سایت ها را مطابق با اهداف منحصر به فرد خود تنظیم کنید (به عنوان مثال، فرم ثبت نام ایمیل با فرم حساب جدید بسیار متفاوت است).
  • از تکمیل خودکار به درستی استفاده کنید
  • این نقطه گلوله آخر بخش خاص خود را می طلبد.

تکمیل خودکار بایدها و نبایدها طراحی وب سایت

آه، تکمیل خودکار. آن جنبه از پر کردن فرمی که می‌ تواند به دفعات بیش از هر کسی منجر به ناامیدی شود. گاهی اوقات یکی از چالش ‌برانگیزترین ویژگی ‌های یک فرم طراحی وب سایت برای درست شدن، تکمیل خودکار می ‌تواند UX طراحی وب سایت فرم شما را ایجاد یا خراب کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که همیشه هنگام طراحی وب سایت با تکمیل خودکار باید رعایت کنید:

  • تکمیل خودکار را در مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس فعال کنید و مطمئن شوید که فیلدها با عباراتی که اکثر مرورگرها تشخیص می دهند (نام، ایمیل، شماره تلفن و غیره) برچسب گذاری شده اند.
  • به محض اینکه کاربر طراحی وب سایت حرف اول کلمه خود را تایپ کرد، با نمایش لیست کشویی از پیشنهادات، از تکمیل خودکار سریع پیشنهادات اطمینان حاصل کنید.
  • از پیشنهادات مربوطه اطمینان حاصل کنید که برای سابقه و نمایه کاربر طراحی وب سایت منطقی است.

اکنون، در اینجا چند نکته وجود ندارد تا مطمئن شوید که زندگی را برای کاربران طراحی وب سایتی که فرم های شما را پر می کنند سخت نمی کنید:

  • از پیشبرد خودکار استفاده نکنید، که به طور خودکار مکان نما را به قسمت بعدی منتقل می کند، زیرا برخی از کاربران طراحی وب سایت به دلیل اینکه انتظار ندارند با آن مبارزه می کنند.
  • با ارائه جداکننده ‌های طراحی وب سایت بصری بزرگ یا بالشتک بین پیشنهادات تکمیل خودکار، حواس کاربران طراحی وب سایت را پرت نکنید (استفاده از رنگ‌ های ردیف متناوب یک کار خیر بزرگ است).
  • فراموش نکنید که در هر فیلد از برچسب های مشخص شده استفاده کنید تا به کاربران طراحی وب سایت در درک آنچه باید وارد کنند کمک کنید.
  • برای طراحی وب سایت فرم های هوشمندتر عوامل زیادی را در نظر بگیرید.
  • فرم طراحی وب سایت ها اغلب یکی از مهم ترین عناصر در طراحی وب سایت ها، صفحات فرود طراحی وب سایت و برنامه هایی هستند که طراحی می کنید. آنها آهنرباهای نسل پیشرو هستند و به طراحی وب سایت ‌ها و برنامه‌ ها کمک می‌ کنند تا تبدیل‌ های مورد نیاز خود را برای ادامه فعالیت کسب کنند.

طراحی وب سایت فرم ها هرگز یک علم دقیق نیست – عوامل زیادی وجود دارد که بر UX طراحی وب سایت و تبدیل فرم ها تأثیر می گذارد. به عنوان طراح، این وظیفه شماست که بسیار محتاط باشید و همه احتمالات را ببینید که چگونه فرم و طول فیلد، کپی و تکمیل خودکار می تواند بر این موضوع تأثیر مثبت یا منفی بگذارد.

برای کمک به بهینه سازی فرم طراحی وب سایت های خود با دقت بیشتر، مطمئن شوید که همیشه تکرارهای رقیب را که طراحی می کنید آزمایش کنید.