search
حلقه سفید

قابلیت دیده شدن خود را با این شش ترفند بالا ببرید(برند سازی شخصی)

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/09/23
قابلیت دیده شدن خود را با این شش ترفند بالا ببرید(برند سازی شخصی)

غالب افرادی که کسب و کار شخصی خود را راه اندازی می کنند می گویند که باید روی برند محصول و شرکت سرمایه گذاری نمایند. اما در واقعیت اینطور نیست. شخصیت شما یک محرک مهم در بیشتر دیده شدن کسب وکارتان است. به عنوان بنیانگذار، شما منشاء حرکت شرکت می باشید و مردم می خواهند بدانند شما چه کسی هستید.

ما در درجه اول باید در افراد اعتماد ایجاد کنیم و یادمان باشد همیشه عموم مردم، به داستان ها علاقه مند هستند. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از استارت آپ ها تاریخچه بنیانگذاران و شرکت را در وب سایت خود یادداشت می کنند. این دقیقاً مسیری است که شما باید ترسیم کنید تا مردم به شما اعتماد کنند. داستان های خوب همیشه در ذهن افراد باقی می مانند.

این توسعه محدود به شخص بنیانگذار نیست. در چند سال و ماه های گذشته، مدیران عامل شرکت های بزرگ نیز در لینکدین فعال تر شده اند. برند سازی شخصی در حال افزایش است. کارمندان، سرمایه گذاران، مشتریان، متقاضیان و شرکای تجاری در ابتدا به محرک های شرکت نگاه می کنند و انتظار بیشتری از بخش ارتباطات شرکت ها دارند.

در اینجا 6 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند سفر برندسازی شخصی خود را شروع کنید:

شبکه های اجتماعی آغاز راه است!

مردم باید بدانند که شما وجود دارید. این بدان معنا است که با افزایش روزافزون تبلیغات و کاه برداری ها، مردم به شرکت های تازه تاسیس اعتماد کمتری دارند چون افراد آن و سیاست های شرکت را نمی شناسند. رسانه های اجتماعی برای این منظور، مناسب هستند. ما به همه توصیه میکنیم که با LinkedIn آشنا شوند - در حال حاضر بحثهای فنی عمیق زیادی در هیچ پلتفرمی وجود ندارد. مردم می خواهند در مورد انواع موضوعاتی که بر دنیای کار ما تأثیر می گذارد ، و شخصیت های پشت سر آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند! بحث فروش نیست، بلکه تبادل و ارائه اطلاعات و ارزش افزوده است.

اعتبار برند شخصی خود را برون سپاری نکنید!

سعی نکنید آن را فقط به بخش بازاریابی شرکت خود، کارآموزان یا آژانس های تبلیغاتی بسپارید. کمک گرفتن از با تجربه ها نیاز است، اما آن شخص یا تیم باید زبان و نگرش شما را بدانند. هماهنگی منظم برای این داستان خیلی مهم است. اگر کوچکترین هارمونی ناسازگار وجود داشته باشد، مردم متوجه خواهند شد که فقط یک داستان نویس پشت برند وجود دارد.برای تعامل در کانالهایی که انتخاب میکنید، وقت بگذارید. به ویژه رسانه های اجتماعی برای ارسال پیام های یک طرفه مناسب نیستند. شما باید یک جامعه بسازید. زمان بر است؟ خیر،شما می توانید این کار را با 15 دقیقه در روز انجام دهید. مهم ترین افرادی که برای شما در لینکدین اهمیت دارند، چه کسانی هستند؟ با علم خود در مورد پست های آنها کامنت بگذارید، ارزشمند باشید و دیده شوید. با این فعالیت ها دسترسی شما به افراد ارزشمند نیز افزایش می یابد.

تمرکز

یکی دیگر از جنبه های مهم برندسازی شخصی، تمرکز شفاف می باشد. در وهله اول، مهم است که موقعیت خود را توسعه دهید. این شامل سه بخش است:

  • ویزگی های قدرتمند شما به عنوان بنیانگذار (ارزش های شما، دانش شما، تجربه شما، شبکه شما و سایر دارایی هایی که در وهله اول تأسیس را ممکن ساخته است!)
  • هدف شما از برندسازی شخصی (برندسازی شخصی بدون هدف تجاری یا شغلی فقط ابراز وجود خالص و اتلاف وقت است)
  • گروه های هدفی که می خواهید به آنها برسید (شما به افراد مختلفی دسترسی خواهید داشت، اما محتوای شما باید گروه هدف شما باشد)

علاوه بر تمرکر روی اهداف و سیاست ها و استراتژی های کسب و کارتان، به شما در یک طرح برندسازی شخصی توصیه میکنم که این تمرکز را به کار بگیرید و همیشه آن را در دسترس داشته باشید، چه در اطلاعاتی که پروفایل خود ارائه می دهید چه در مکالماتی که این منظور انجام خواهید داد.

طرح برندینگ شخصی شما 3 جمله است و ساختار آن به شرح زیر است:

  • چه ارزش افزوده ای ایجاد کنم؟
  • برای چه کسی؟
  • و چرا من از همه مردم برای انجام این کار مناسب هستم؟

موضوعات و پیام ها

پس از تمرکز، مرحله موضوعات و پیام هایی که می خواهید در رسانه های اجتماعی و کانال های دیگر پخش کنید می آید. حداکثر باید سه موضوع باشد. با شش موضوع بسیار متفاوت، سخت است که خود را در ذهن مردم تثبیت کنید.

مثال:

لی-سوفی کرامر، رئیس سابق آمورلی است. او با 70000 دنبال کننده خود در لینکدین، دانش خود را در مورد "رهبری"، "تأسیس کسب و کار" و "زنان در دنیای استارت آپ" به اشتراک می گذارد. علاوه بر این، او فقط لینک ها را به اشتراک نمی گذارد، بلکه نظر خود را نیز می نویسد و همچنین تصاویر شخصی را ارسال می کند. این باعث نزدیک شدن بیشتر آنها می شود و نزدیکی باعث ایجاد اعتماد و احساس خوب می شود!

محتوا

وقتی موضوعات و پیامهایم را در ذهن داریم، آن ها را بلافاصله در یک فایل نوشته و ذخیره نمایید. منابع الهام می تواند گفتگو با مشتریان و کارمندان، مقالات در خبرنامه ها، پادکست ها و غیره باشد. آنها را یادداشت کنید. کم کم شما چارچوب محتوا را توسعه می دهید و به طور خودکار ایده های جدید را برای «اشتراک گذاری» آنها در رسانه های اجتماعی اسکن می کنید.

سپس به این فکر کنید که چند بار می خواهید پست بگذارید. یک بار در هفته برای شروع دیده شدن کافی است. برای خود یک قرار منظم بگذارید و 30 دقیقه وقت بگذارید تا بهترین ایده خود را از ذخیره های محتوایی که انجام دادید را وارد شبکه خود کنید.

زمان ایده آل در لینکدین: سه شنبه تا جمعه صبح! کاربران زیادی در اینجا فعال هستند.

اجتماع و تداوم

فراموش نکنید که خودتان محتوا را تولید کنید. این به شما کمک می کند تا داستان واقعی خود را بیان کنید و از دانش و تجارب خود بهره ببرید تا دیگران را صاحب یک متن ارزشمند نمایید.

و همانطور که در بالا ذکر شد: برای تعامل با جامعه خود وقت بگذارید. مشارکت در بحث های مرتبط سایر بنیانگذاران و حامیان آنها. این بهترین راه برای جلب توجه به محتوای خود و ایجاد ارتباط راحت تر با گروه هدف است.

و در نهایت:

همه می خواهند سریع دیده شوند باشند، اما این روند زمان بر است و باید با حوصله و صبر پیش بروید.انتظار نداشته باشید که یک پست درخشان به ذهنتان بیاید و فوراً 1000 لایک و 300 نظر دریافت کنید. شروع کنید، به آن پایبند باشید و خواهید دید: برند شخصی شما رشد خواهد کرد. نه یک شبه، بلکه به طور پیوسته.

برای شما در مسیر برندسازی شخصی خود آرزوی موفقیت دارم!

منبع :