search
حلقه سفید

چرا محتوا بخشی اساسی از فرآیند طراحی وب سایت است؟

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/03/01
چرا محتوا بخشی اساسی از فرآیند طراحی وب سایت است؟

چرا محتوا بخشی اساسی از فرآیند طراحی وب سایت است؟ خلاصه سریع ↬ ما به عنوان طراح طراحی وب سایت، اغلب مسئولیت تولید و مدیریت محتوای طراحی وب سایت را بر دوش داریم. نوشتن آن وظیفه ما نیست، اما وظیفه مشتری هم نیست. در بسیاری از موارد خلاء ظاهر می شود که در نهایت با محتوای طراحی وب سایت ضعیف پر می شود. ما می توانیم با گنجاندن تولید محتوا در فرآیند طراحی وب سایت از فاجعه جلوگیری کنیم.

خلاصه سریع ↬ ما به عنوان طراح طراحی وب سایت، اغلب مسئولیت تولید و مدیریت محتوای طراحی وب سایت را بر دوش داریم. نوشتن آن وظیفه ما نیست، اما وظیفه مشتری هم نیست. در بسیاری از موارد خلاء ظاهر می شود که در نهایت با محتوای طراحی وب سایت ضعیف پر می شود. ما می توانیم با گنجاندن تولید محتوا در فرآیند طراحی وب سایت از فاجعه جلوگیری کنیم.

هنگام شروع یک پروژه طراحی وب سایت جدید، طراحان طراحی وب سایت تمایل دارند روی زیبایی شناسی و عملکرد کار خود تمرکز کنند. این بدان معنی است که نوشتن محتوا طراحی وب سایت وظیفه ای است که اغلب برای انجام آن بر عهده مشتری گذاشته می شود. پیامد تاسف بار این تصمیم این است که محتوای طراحی وب سایت در نهایت خیلی دیر، با فرمت اشتباه و کیفیت پایین ارائه می شود.

21 سال پیش، یاکوب نیلسن، مشاور قابلیت استفاده، در مورد محتوای طراحی وب سایت نوشته شده توسط افراد غیرمجاز چنین گفت:

وقتی نوبت به نوشتن محتوا طراحی وب سایت می رسد، متأسفم که بگویم مشتریان اغلب خیلی خوب نیستند. مشتریان من از بسیاری جهات شگفت انگیز هستند، اما نوشتن محتوای طراحی وب سایت متقاعد کننده و آموزنده که خواننده را به عمل ترغیب می کند، به طور کلی یکی از استعدادهای آنها نیست.

به عنوان یک طراح طراحی وب سایت ، من در تشویق مشتریانم به تولید محتوای طراحی وب سایت خود مقصر بوده ام. در یک پروژه از Google Drive برای مدیریت فرآیند استفاده کردم. متأسفانه، مشتری در مورد نحوه استفاده از ویرایشگر اسناد به آموزش زیادی نیاز داشت و زمانی که در نهایت محتوا طراحی وب سایت را تولید کرد، بسیاری از آن تمرکز نداشتند. باید به آنها می گفتم که این کار غیر قابل اجرا است. آنها به تابلوی نقاشی برگشتند و این پروژه ماهها بیشتر از آنچه در غیر این صورت ممکن بود طول کشید.

گاهی اوقات احساس می ‌کنم نیمی از حرفه ‌ام را در انتظار مشتریان برای نوشتن محتوا طراحی وب سایت گذرانده‌ ام. نیمی دیگر صرف تلاش شده است تا مطمئن شوند هر چیزی که تولید می کنند طراحی وب سایت را خراب نمی کند.

مدیریت تولید محتوا در فرآیند طراحی وب سایت می تواند دشوار باشد. در این مقاله، آموخته ‌های کلیدی خود را از سال‌ ها تجربه به اشتراک می ‌گذارم، و همچنین نکاتی را برای بهبود رویه ‌ طراحی وب سایت های خود ارائه می ‌دهم.

تفاوت بین طراحی وب سایت و محتوا

محتوا طراحی وب سایت در ضروری ترین شکل خود، موادی است که کاربران طراحی وب سایت مصرف می کنند. محتوا طراحی وب سایت می تواند به شکل کلمات، تصاویر، ویدئو و صدا باشد. این مواد ملموسی است که مردم از نظر شناختی مصرف می‌کنند، جایی که طراحی وب سایت ارائه آن محتوا است و بر احساس مردم در لحظه تأثیر می‌ گذارد. آنها همزیست هستند، اما در نوع خود متمایز هستند.

یک تصور غلط رایج در بین مشتریان و حتی خود طراحان طراحی وب سایت این است که طراحی وب سایت و محتوا یکی هستند. به این ترتیب، دانستن اینکه کار طراح طراحی وب سایت به کجا ختم می شود، بسیار دشوار می شود. اکثر طراحان طراحی وب سایت اذعان می کنند که وظیفه آنها ایجاد محتوای ویدیویی نیست، اما در عین حال ممکن است در تولید محتوای نوشتاری منحرف شوند. اگر طراحی وب سایت تخصص و منابع لازم برای ارائه این جنبه اساسی از پروژه را داشته باشد، مشکلی نیست، اما اغلب آنها این کار را نمی کنند، و همچنین مشتری آنها نیز این کار را نمی کند. واقعیت این است که طراحی وب سایت و محتوا کاملاً از هم جدا هستند.

بنابراین ضروری است که در طول فرآیند توسعه طراحی وب سایت محتوا در کنار طراحی وب سایت بصری جای خود را داشته باشد.

برنامه ریزی محتوا طراحی وب سایت به عنوان بخشی از فرآیند طراحی وب سایت بسیار مهم است. (منبع: Alvaro Reyes on Unsplash) (پیش نمایش بزرگ)

چرا باید با محتوا شروع کنیم

یک اصل معروف در صنعت ساختمان در دهه 1800 وجود دارد که بیان می کند که فرم از عملکرد پیروی می کند. نقل قول کامل او که توسط معمار لوئیس سالیوان ابداع شده است این ایده را به شیوایی بیان می کند:

معماران می دانند که اگر ساختمانی نیازهای دنیای واقعی را برآورده نکند، صرف نظر از اینکه چقدر زیبا به نظر می رسد، غیرعملی است. این قانون را می توان مستقیماً در نحوه ساخت طراحی وب سایت های امروزی اعمال کرد. نقش نسبتاً مدرن طراح UX طراحی وب سایت در نظر گرفته شده بود که به عنوان چسب بین فرم و عملکرد عمل کند و شکاف بین ظاهر چیزی و نحوه تعامل با آن را پر کند. اما حقیقت این است که تعداد کمی از پروژه ها بودجه یک طراح UX طراحی وب سایت اختصاصی را بر عهده دارند و به همین دلیل این مسئولیت اغلب به عهده طراح طراحی وب سایت است که ممکن است بیشتر به زیبایی شناسی توجه کند.

مشتری که برای راهنمایی به ما مراجعه می کند، بیشتر علاقه مند است که یک طراحی وب سایت برای آنها چه کاری انجام دهد. بنابراین، نقش آنها ارائه اهداف تجاری و دانش تخصصی است، نه نوشتن صفحات محتوا طراحی وب سایت.

آیا می توانید مشکل را ببینید؟ شکاف غاری پدید آمده است، شکافی که اجازه می دهد تولید محتوا از بین برود. ما باید تولید محتوا را وارد فرآیند طراحی وب سایت خود کنیم و این به معنای ایجاد فضایی برای آن در ابتدا است.

طبیعتاً این گسترش پروژه ما هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت. این اغلب به این معنی است که نیاز به تولید محتوای حرفه ای با مقاومت روبرو می شود. بیایید به چند استراتژی برای مقابله با این نگاه کنیم.

اگر مشتری شما توانایی پرداخت کپی رایتینگ را ندارد چه باید کرد

نه تنها تولید محتوا طراحی وب سایت اغلب نشان دهنده یک انحراف ناخواسته برای یک طراح است، بلکه مشتریان نیز آن را به عنوان هزینه ای غیرضروری می دانند. ما باید این طرز فکر را به چالش بکشیم و این با پوشش دادن نکات مثبت شروع می شود. کپی طراحی وب سایت حرفه ای:

  • پیام کلی برند را تثبیت و تثبیت کنید.
  • زمان زیادی را برای شما و مشتری صرفه جویی کنید.
  • طراحی وب سایت (و فرآیند طراحی) را موثرتر کنید.
  • نتیجه یک تجربه کاربر نهایی بهتر است..
  • نتیجه نهایی؟ محتوای حرفه ای نوشته شده بازده بالاتری را در کل سرمایه گذاری ایجاد می کند.

دلیل اینکه مشتریان اغلب ادعا می ‌کنند که «نمی ‌توانند از پس هزینه‌ های مالی» کپی ‌رایتینگ برآیند، این است که نمی‌ دانند چه کاری می‌ تواند برایشان انجام دهد. آنها پتانسیل بازده را قدردانی نمی کنند و بنابراین در انجام سرمایه گذاری مردد هستند. اقتصاد ساده دستور می دهد که اگر بتوانید پیشنهاد را قانع کننده کنید، شخص آن را می خواهد. برای القای سرزندگی محتوای خوب، نه فقط در طراحی وب سایت ، بلکه به طور کلی تر، از نکات مهم بالا استفاده کنید.

من اخیراً با شرکتی کار کردم که درک خدمات آن در ابتدا یک چالش بود، اما با کمک یک کپی رایتر نقشه طراحی وب سایتی را ایجاد کردیم که هم نیازهای کاربر طراحی وب سایت نهایی را منعکس می کرد و هم آنچه را که ارائه می شد به طور خلاصه پوشش می داد. این من را آزاد کرد تا روی سیستم طراحی وب سایت بصری و ادغام های فنی بیشتر کار کنم. بدون این سرمایه گذاری در تولید محتوا، نتیجه نهایی برای آن بسیار ضعیف تر بود.

حالا بیایید نگاهی به چند استراتژی برای اتصال نوشتن محتوا به فرآیند ایجاد طراحی وب سایت بیندازیم.

استراتژی هایی برای ایجاد طراحی وب سایت و محتوا با هم

اگر می ‌خواهید یک طراحی وب سایت عالی ایجاد کنید که اهداف تجاری مشتری شما را برآورده کند و در طول مسیر به شما دردسر پیدا نکند، باید به کپی رایتینگ توجه لازم را داشته باشید. پس از سال ‌ها مبارزه با این موضوع، آنچه در ادامه می ‌آید برخی از ایده‌ های اصلی است که برای بهبود فرآیند استفاده کرده‌ ام.

1. یک کارگاه محتوایی با مشتری خود راه اندازی کنید

صرف چند ساعت با تمرکز روی محتوا طراحی وب سایت ، شما را قادر می ‌سازد تا به آنچه برای پروژه مهم است پی ببرید. همچنین حسی را در کل تیم از حیاتی بودن محتوا درونی می کند. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید چنین جلسه ای را اجرا کنید:

  • با پرسیدن سؤالات خوب و باز مانند «یک بازدید کننده از صفحه اصلی طراحی وب سایت چه چیزی می‌خواهد؟» درباره اهداف کلی بحث کنید؟ چه کسی این قطعه از محتوا طراحی وب سایت را مفید خواهد یافت؟ بازدید کننده پس از خواندن صفحه طراحی وب سایت چگونه می‌تواند اقدام کند؟»
  • عمداً بحث را از نحوه ظاهر کردن چیزها دور کنید، در عوض روی پیام ‌رسانی تمرکز کنید و انتظار داریم که بازدید کننده طراحی وب سایت چه احساسی داشته باش.
  • بارگذاری جلسه را با تعریف محتوا طراحی وب سایت و نشان دادن چند مثال خوب/ بد در نظر بگیرید. از تیم بخواهید که بازخورد زنده آنها را بسنجید و درک آنها را راهنمایی کند.

این جلسه به همان اندازه که در استفاده ملموس است نمادین است. در حالی که برخی از ایده‌های محکم از جلسه بیرون می‌آیند، هدف واقعی این است که مشتری را با این ایده که طراحی وب سایت و محتوا تحویل‌ های جداگانه ‌ای هستند، درک کند. با برداشتن یک قدم جلوتر، ممکن است قبل از شروع صحبت در مورد طراحی وب سایت، این کارگاه را به عنوان یک محصول جداگانه که مشتری برای آن هزینه ثابتی پرداخت می کند، انتخاب کنید.

2. شریک با یک کپی رایتر پیش از زمان

با وارد کردن یک کپی ‌رایتر به فرآیند خود، می ‌توانید به طور موثر خدمات آن ‌ها را با خدمات خود ادغام کنید. یک رویکرد رایج که بسیاری از توسعه دهندگان طراحی وب سایت هنگام تهیه یک قیمت برای یک مشتری از آن استفاده می کنند این است که هر سرویس را جزئی می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است توسعه front-end و back-end طراحی وب سایت را به قابل تحویل جداگانه تقسیم کنند. این یک مشکل است، زیرا فرصتی را برای مشتری ایجاد می کند تا سوالات غیر مفید بپرسد. پرس و جو از یک سرمایه گذاری، البته، عاقلانه است، اما در این مورد می تواند شما را مجبور کند خدمات فردی را که برای ارائه کل مورد نیاز است، توجیه کنید.

یکی از بهترین راه‌ ها برای ادغام نوشتن محتوا در فرآیند تحویل این است که به سادگی رفتار کنید که انگار یک مرحله غیرقابل مذاکره است. دفعه بعد که تخمینی را تهیه می کنید، کپی رایتینگ را به عنوان بخشی استاندارد از فرآیند مانند سایر موارد در نظر بگیرید. در اینجا یک بیانیه مثال است که می توانید برای کمک به این موضوع در پیشنهادات خود قرار دهید:

توجه: یک استراتژی محتوای طراحی وب سایت قوی برای موفقیت در طراحی مجدد طراحی وب سایت شما ضروری است. به عنوان بخشی از این پیشنهاد، محتوایی را برای طراحی وب سایت جدید شما ایجاد می‌ کنیم که با بازدید کنندگان طراحی وب سایت شما طنین‌ انداز می ‌شود و از آنها اقدام فوری می ‌کند. ما مصاحبه ای با شما انجام خواهیم داد تا مخاطبان و اهداف شما را درک کنیم و این را در فرآیند نوشتن محتوا طراحی وب سایت ادغام کنیم.

اگر با سؤال مواجه شد، یا اگر مشتری شما می‌خواهد این بخش را برای صرف ه‌جویی در هزینه ‌ها کنار بگذارد، به مزایایی که قبلاً توضیح دادم مراجعه کنید.

3. از محتوای واقعی طراحی وب سایت با بیشترین سرعت ممکن استفاده کنید

تا به امروز من گاهی اوقات خود را در حال طراحی وب سایت طرح‌ب ندی با استفاده از کپی مکان ‌نمای Lorem Ipsum می ‌بینم. هر بار به مچ دستم می زنم. در دنیای ایده‌ آل، طراحی وب سایت شروع نمی ‌شود مگر اینکه حداقل بخشی از محتوا طراحی وب سایت را داشته باشید. زنده کردن یک قطعه از طراحی وب سایت دشوار است، مگر اینکه هدف آن ریشه در یک مورد استفاده در دنیای واقعی داشته باشد، و متن مکان ‌دار به سادگی به آن دست نمی‌یابد.

همچنین وسوسه نشوید که همزمان با طراحی وب سایت ، شروع به نوشتن محتوا طراحی وب سایت کنید. من این را امتحان کرده ‌ام، و متأسفانه کپی در فرآیند طراحی وب سایت قرار می ‌گیرد و فراموش می‌ شود. تنها زمانی که زمان راه ‌اندازی فرا می ‌رسد، کسی آن را زیر سوال می ‌برد، در این مرحله اصلاح آن به دردسر می ‌خورد. شما نمی خواهید یک استراتژی محتوا را عمیقاً در فرآیند طراحی وب سایت تقویت کنید. تا جایی که می توانید از محتوای واقعی در پروژه طراحی وب سایت خود استفاده کنید.

4. بازجویی از نام تجاری

ماموریت و ارزش های مشتریان ما محتوای عمیقی را فراهم می کند که اکثر طراحان طراحی وب سایت به سختی پای خود را در آن فرو می برند. بسیاری از بینش ها و ایده های محتوا طراحی وب سایت را می توان در اینجا یافت، اما این به معنای عقب نشینی از روند طراحی وب سایت برای بازجویی از نام تجاری است. این می تواند بسیار دلهره آور به نظر برسد، اما اغلب برای درک انگیزه های اصلی پروژه طراحی وب سایت ارزش انجام آن را دارد. در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از مشتری خود بپرسید تا به شکل گیری استراتژی محتوا کمک کند:

  • دلیل انجام کاری که می کنید چیست؟.
  • چگونه محصول یا خدمات شما زندگی مشتری را بهتر می کند؟.
  • مشتریان شما را چگونه توصیف می کنند؟.
  • رقبای شما چه کسانی هستند و چه تفاوتی با هم دارید؟
  • این پروژه طراحی وب سایت شما را به کجا خواهد برد؟

هدف در اینجا این است که مشتری در مورد خود و مشتریان خود فکر کند. هدف شما این است که پاسخ های آنها را به محتوای مفید و تصمیمات طراحی وب سایت تبدیل کنید. وقتی مشتری برای درک ارزش محتوای محتوا طراحی وب سایت تلاش می ‌کند، این بحث ‌ها می‌ تواند به چند لحظه «لامپ» منجر شود.

اگر احساس جسارت می کنید، در نظر داشته باشید که مشتریان مشتریان خود را نیز وارد مکالمه کنید تا ابعاد بیشتری به آن اضافه کنید. این ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، اما می توانید آن را به یکی از روش های زیر انجام دهید:

  • بازخورد موجودی را که ممکن است مشتری شما از مشتریان خود دریافت کرده باشد، بخواهید. به دنبال سوالات یا شکایات رایج باشید..
  • یک نظرسنجی با مشتریان آنها انجام دهید، یا از طرف مشتری یا به عنوان خودتان عمل کنید..
  • تعداد انگشت شماری از مشتریان را با مشتری به کارگاه محتوای طراحی وب سایت خود بیاورید تا آنها را در بحث مشارکت دهید...

مهم است که در اینجا به خاطر داشته باشید که هنگام بازجویی از نام تجاری، ما صرفاً به دنبال پاسخ هستیم. مردم چگونه این شرکت را تجربه می کنند؟ یک دستور کار عینی را برای کاهش درگیری های درونی ترویج دهید، و این مایل اضافی به شما کمک خواهد کرد.

5. اگر مشتری قرار است مطالب خود را بنویسد، این کار را برای او آسان کنید

در شرایطی که مشتری منابع داخلی برای تولید کپی دارد، وظیفه شما راهنمایی کردن آنها خواهد بود. در اینجا چند نکته برای حفظ پروژه طراحی وب سایت در مسیر وجود دارد:

  • پرش به را تا زمانی که محتوای واقعی طراحی وب سایت برای کار با آن داشته باشید به تاخیر بیندازید.
  • به مشتری یک مهلت تحویل محتوا طراحی وب سایت دهید.
  • همه اسناد را برای مشتری به عنوان فایل های Word یا اسناد Google Drive تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که هر کدام توسط یک صفحه در نقشه طراحی وب سایت ، و در حالت ایده آل یک قاب سیمی برای نشان دادن طرح بندی منعکس شده است. این به مشتری چارچوبی برای نوشتن می دهد..
  • به آنها قالب بدهید و از محدودیت هایی برای کمک به تولید محتوایی استفاده کنید که به خوبی کار کند. به عنوان مثال، یک فیلد برای "عنوان صفحه" داشته باشید و بگویید که نباید بیش از 6-8 کلمه باشد. در اینجا یک قالب است که من در گذشته با مشتریان خود استفاده کرده ام.
  • اگر بودجه ای برای راه اندازی یک کارگاه محتوا وجود ندارد، یک ویدیوی از پیش ضبط شده داشته باشید که می توانید به آن ها اشاره کنید یا مقاله ای در وبلاگ خود داشته باشید که نکته محتوای خوب طراحی وب سایت را توضیح دهد.
  • مسئولیت تولید محتوا را به عهده یک فرد قرار دهید. اگر کل تیم ورودی داشته باشد، پروژه طراحی وب سایت به سرعت مارپیچ خواهد شد.
  • اساساً، در مواردی که مشتری شما روی کپی ‌رایتینگ خارجی سرمایه‌ گذاری نمی ‌کند، باید به دنبال ساده‌ ترین فرآیند باشید. اگر به حال خود رها شوید، ممکن است محتوایی را به صورت گیج‌ کننده دریافت کنید، و وقتی در نهایت آن را کنار هم بگذارید، با هیولای فرانکشتاین مواجه خواهید شد. آسان کردن آنها با مدیریت فرآیند می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.

برخی از منابع برای کمک به تسهیل فرآیند محتوا طراحی وب سایت

چه خودتان محتوا طراحی وب سایت را جمع آوری کنید، چه با یک کپی رایتر کار کنید یا برای ارائه آن به مشتری خود تکیه کنید، به ابزار و فرآیندی نیاز دارید. یک رویکرد رایج، و رویکردی که برای من کارساز بوده است، معمولاً این مراحل را دنبال می‌کند:

  • شما طراحی وب سایت فعلی را بررسی می کنید تا درک عمیق تری از محتوا طراحی وب سایت به دست آورید که الف) باید بازنویسی شود، ب) باید حذف شود یا ج) باید از ابتدا تولید شود..
  • شما با مشتری و نویسنده کار می کنید تا نقشه طراحی وب سایت ، ساختار کلی محتوای طراحی وب سایت را ایجاد کنید. Gloomaps ابزار فوق‌ العاده‌ای برای کمک به این امر است، اما ابزارهای پیچیده ‌تری مانند Miro وجود دارد که فضایی مشترک را فراهم می‌ کند..
  • شما طرح بندی محتوا طراحی وب سایت را با استفاده از مدل های وایرفریم صفحات کلیدی تقلید می کنید. می‌توانید به عمق آن بروید یا آن را در سطح سطح نگه دارید. برنامه‌های اختصاصی مانند UXPin و Mockflow وجود دارد، اما من متوجه شدم که Adobe Illustrator با کیت رابط کاربری Wireframe مناسب کار می‌ کند.

اصل کلیدی در اینجا این است که مشتری خود را در بحث در مورد محتوا و ساختار بگنجانید. اغلب طراحان در یک اتاق سایه دار ناپدید می شوند و هفته ها بعد با یک محصول "تمام" ظاهر می شوند. در حالی که برخی از مشتریان از خدمات "انجام شد برای شما" قدردانی می کنند، اکثر آنها با وارد شدن به این فرآیند رضایت بیشتری پیدا می کنند. وقتی از دانش و تجربیات آنها نیز استفاده کنید، کار بهتری انجام خواهید داد.

به طور خلاصه: محتوا طراحی وب سایت را جدی بگیرید

واقعیت ناراحت کننده این است که محتوا همان چیزی است که شما طراحی وب سایت می کنید. یوجین شوارتز نویسنده و بازاریاب با نفوذ گفت:

بهترین طراحان طراحی وب سایت می دانند که کار آنها ترکیب و تجربه کاربری است. ما رابطی را برای چیزی که خواننده به دنبال آن است ارائه می دهیم. زمانی که با سیاست ها و ترجیحات اکثر پروژه های طراحی وب سایت مواجه می شوید، فراموش کردن این موضوع اغلب آسان است. گرایش‌ های جدید، انیمیشن‌ های CSS فانتزی و جدید ترین فریم‌ ورک‌ ها ذهن ما را برمی ‌گرداند. ما در مشکل گیر می کنیم، که همان چیزی است که ما را در وهله اول طراح و توسعه دهنده طراحی وب سایت می کند.

اما همیشه نیاز به تمرکز مجدد وجود خواهد داشت. هماهنگ کردن کارمان با اهداف اصلی پروژه، و در بیشتر موارد، این است که پیامی را به واضح ترین شکل ممکن منتقل کنیم.

ما به محتوای بهتر در طراحی وب سایت نیاز داریم و این نیاز به سرمایه گذاری دارد. به عنوان طراح می توانیم پرچم نویسندگان حرفه ای را به اهتزاز در آوریم، یا می توانیم با زیبایی شناسی حواس خود را پرت کنیم. من هر دو را انجام داده‌ ام، و می ‌توانم با اطمینان به شما بگویم که اولی کار بهتر، سریع ‌تر و با دردسر کمتری تولید می ‌کند.